Minua hirvittää uusi laki, joka pakottaa linja-autoasiakkaan käyttämään turvavyötä.
Minä en mahdu mihinkään yleiseen kulkuneuvoon suosiolla. Lentokoneet ovat pahimpia. Varsinkin, jos ne ovat mitoitettu keski-Eurooppalaiseen tapaan.
Jos minut on pakko sitoa istumaan samoin, kuin muutkin, odotan, että on tilaa istua myöskin kuten muillakin.
Minä kyllä voin saada itselleni hyvän istuma-asennon, mutta edelläistuvan kustannuksella. Jos matka kestää hiukankin pitempään, on minun pakko liikuttaa jalkojani ja samalla tulen potkineeksi edellä istuvan istuinta.
Olen ollut bussissa Oulusta Göteborgiin ja jossa oli sellainen puolitoista ihmistä leveä olento vieressäni. Se oli tuskaa, olletikin, kun silloin oli liikennettä sillä linjalla.
Oli tosin mukavaa muutamien naishenkilöiden toimesta, niillä reissuilla.
Kävin joulun aikaan lääkärillä, kylälääkärillä, tokaisi, että pittääkö olla noin iso. Melkein piti jalat työntää ikkunasta ulos, että mahtui toimenpidepöydälle potilas.
Miehissä hinasimme laveria poispäin ikkunasta, jotta hän saattoi pistellä silmikulmiani puudutuspiikein. Puolen kymmentä silmää kohti. Minä inhoan sellaista.
Olen kehossani poikkeuksellisen tavanomaisen kokoinen ihminen. Liiankin.