Olen odottanut jo yli neljä kuukautta tarvittavia kemikaaleja. Minä kun olen aikeissa ryhtyä valmistamaan Gum Bichromate -vedoksia kuvistani.
Se on pinnakkaismenetelmä johon tarvitaan saman kokoinen negatiivi, kuin on kuvakin. Tämä maailma on liiankin tuttu minulle.  Negatiivit tulostan kuvistani kalvolle joko paikallisen palvelun avulla, tai ihan itse.
Maailmalla näitä tehdään siellä sun täällä, mutta tekeekö näitä Suomessa kukaan? Sikäli kun on erittäin vaikeata saada kemikaaleja. Miksi ei enää saa mitään mistään. Sellaista, mitä haluaa ja tarvitsee. Miksi pitää ostaa ja hankkia sitä, mitä kaikki muutkin. Minä haluan sitä mitä minä haluan. Kaikessa.
No, arabikumia, joka on akaasiapuun eritettä, jonkinlaista pihkaa kai, saa helposti, mutta se bikromaatti (ammonium- tai potassiumdikromaatti) onkin se vaikea substanssi.
Apteekissa ei siitä oltu kuultukaan. Joten sieltä sitä ei saa. Siksipä käännyinkin netitse erään (tästä myöhemmin lisää) firman puoleen, joka toimittaa kemikaaleja armaaseen maahamme. Tietenkin se toimittaa kemikaaleja erittäinkin teollisuuden tarpeisiin, mutta nettisivuillaan lupasivat palvella myös pienasiakkaita. Sellainen minä juuri olen. Pien asiakas vainen.
Ymmärrän kyllä, että tällainen pieni ja köyhä asiakas on mitätön kauppakumppani, mutta kun ostokseni olen maksanut jo tilauksen yhteydessä ja pitkin kevättä olen toimitusta odottanut, ovat hermoni jo reunoistaan riekaloituneet, kauniisti sinänsä. Sillä tavoin, kuin jos lättytaikinaan lisää kivennäisvettä niin se lätty pitsiytyy reunoiltaan kauniisti. Paistettaessa.
Keskiosiltaan hermoni ovat kyllä vielä kunnossa, Lievää harsoitumista olen kyllä huomannut sielläkin, mutta se johtuu muista syistä. Enkä minä ole kovin hyvistä aineksista muutenkaan kokoonpantu. Pula-ajan ylijämäaineksista. Sikäli kuin oli pula-ajalla ylijäämää.
Mutta hetken vielä odotan.