it's too late.
Vaikka eipä sillä mitään väliä ole.
Olen ollut pitkään poissa. Olen ollut poissa täältä. Muualla olen toki ollut. Hyvinkin muualla. Missäpä sitä ihminen olisi jos ei muualla. Kun ei ole täällä.
Töihin jouduin. Teen työtäni valokuvien parissa. Sepä onkin minulle mieluinen ympäristö. Siinä tulee samalla peilatuksi omaa tekemistään muiden alan toimijoiden suhteen.
Ne toiset toimijat ovat ammattilaisia ja minä olen vannoutunut amatööri. Olen ja pysyn.
Amatöörinä minä voin kuvata ja olla niinkuin haluan.
Ammattilaisena voisi joutua kuvaamaan ties mitä purkkia ja purnukkaa. Studio-olosuhdanteissa. Sellainen ei minulle sovi. Vaikka olen minä niitäkin kuvannut. Entisenäni.
Siinä eivät pitäisi deadlinet eivätkä muutkaan sovitut asiat. Saisivat sellaista kuvaa, kuin minä haluan, eivät sellaista kuin olisi tarkoitus. Tilaajan tarkoitus.
Sellainen maailmakin on. Sitä haluaa jotain, mutta saa mitä saa.
Olen elämänkin suhteen amatööri vaikka arvostankin lujasti niitä, jotka tuntevat olevansa ammattilaisia elämässään.
Vaikka mahdottomuus se on.